The PapaD lies about the quarantee powers and the how he spread fear with the absolute zero psychological argument:
Η παραμονή έστω και μικρού αριθμού τουρκικών στρατευμάτων μόνιμα στην Κύπρο, με διευρυμένα παρεμβατικά δικαιώματα στο Ελληνοκυπριακό κρατίδιο χωρίς εγγυητικούς μηχανισμούς, ενώ εμείς θα έχουμε διαλύσει την Εθνική Φρουρά, δημιουργεί συνθήκες ανασφάλειας για τους Ελληνοκυπρίους. Τόσο ο εποικισμός όσο και η συνεχής παρουσία τουρκικών στρατευμάτων στην Κύπρο, δεν εξυπηρετεί βέβαια ούτε τους Ελληνοκύπριους ούτε τους Τουρκοκύπριους, παρά μόνο την Τουρκία.
PapaD says what the interfere rights of Turkey will be expanded and what it will be more secure to keep the Cyprus national guard than from accept the taper of the Turkish army.
And his not saying what Turkey was never had any interfere rights at all and what this was our position for 44 years.
He is not saying anything about the EXACTLY SAME AND MORE rights of Greece.
And he actually say with out shame what it’s safer to have 35 000 FULL ARMED Turk soldiers and the weakest Cyprus national army than to have 6 000 Turk and 6 000 Greece soldier with SPECIFIC LIGHT ARMS
He is not saying what this equal 6 000 will be 3 000 for both sides and after that will be 650 Turks and 950 Greeks.
He says a lie about the settlers but I’ll examine this later.
Markidis direct answer:
Τα εγγυητικά δικαιώματα δεν είναι διευρυμένα. Είναι ακριβώς τα ίδια με αυτά του 1960.
Οι Εγγυήτριες δυνάμεις, ομού ή χωριστά, δεν είχαν ποτέ επεμβατικά δικαιώματα. Είναι πρωτοφανές και αξιοπερίεργο με πόση ευκολία ο Πρόεδρος εγκατέλειψε, μετά από 44 χρόνια, πάγια θέση, όλων ανεξαίρετα των προκατόχων του, από του Μακαρίου μέχρι του Κληρίδη.
Το Σχέδιο 5 είναι και σ’ αυτό το σημείο καλύτερο από το Σχέδιο 3. Πότε επιτέλους θα δούμε την πρακτική όψη του θέματος της ασφάλειας. Από πότε εξ απόψεως ασφαλείας είναι καλύτερο να έχουμε 35.000 Τούρκους στρατιώτες αντιπαρατασσόμενους με την σημερινή Εθνική Φρουρά, από το να έχουμε 6.000, με συγκεκριμένο οπλισμό, και 6.000 Έλληνες στρατιώτες με ακριβώς τον ίδιο οπλισμό; 6.000 που μειώνονται σε 7 χρόνια αυτόματα σε 3.000 εκατέρωθεν; Και που μετά την ένταξη της Τουρκίας στην Ε.Ε αυτόματα θα μετατραπούν σε 650 Τούρκους έναντι 950 Ελλήνων;
Και γιατί ο Πρόεδρος παρέλειψε να αναφέρει την διττή αποδυνάμωση της Συνθήκης Εγγύησης; Με την παρεμβολή των Η.Ε πριν από την ενεργοποίησή της, αλλά και προ παντός συνεπεία της ιδιότητας της Κύπρου, ως μέλους της Ευρωπαϊκής Ενώσεως.
Tsielepis indirect but meaningful answer:
About the Turk and Greek soldiers:
Oι μεταβατικές περιόδοι έχουν πέσει συνολικά κατά 3% ως ποσοστά. Tο 21% έχει πέσει στο 18% και μετά όπως σας είπα ανεβαίνει μέχρι το 1/3 και μένει εκεί. Aντί να φεύγει μέχρι την ένταξη της Tουρκίας. Yπήρχε πρόνοια ότι οι 6000 στρατιώτες, που είναι πάρα πολλοί, αυτό που έχει πάρει η Tουρκία, είναι πολλοί στρατιώτες, θα έφευγαν με την ένταξη της Tουρκίας στην Eυρωπαϊκή Ένωση. Tώρα υπάρχει μια πρόνοια που λέει ότι το 2011 μειώνονται στις 3000 και το 2018 ή με την ένταξη της Tουρκίας, ό,τι συμβεί νωρίτερα, μας μένει η TOYPΔYK. Θυμάστε ότι με βάση τη Συνθήκη Συμμαχίας του 1960 υπήρχαν στην Kύπρο 650 Tούρκοι στρατιώτες και 950 Eλλαδίτες στρατιώτες, αυτοί θα μείνουν και μετά.
About the small limitation of the Turkey rights on the agreement:
- Λοιπόν, αρχίζουμε από τη Συνθήκη Eγγύησης του 1960. Η Συνθήκη Eγγύησης του 1960 είναι εκεί. Θα παραμείνει εκεί. Με ό,τι προνοεί. Και υπάρχει, επαναλαμβάνω, ένα συμπληρωματικό πρωτόκολλο σε αυτήν. Η συνθήκη εκείνη ως γνωστό είχε το περιβόητο άρθρο 4, το οποίο με δύο λόγια μας έλεγε ότι αν υπάρξει παραβίαση των συμφωνηθέντων, της συμφωνίας, των θεμελιωδών άρθρων του συντάγματος κτλ, και το υπογραμμίζω αυτό, υπήρχε και εκεί εγγύηση της συνταγματικής τάξης, δεν ήταν ορθό ότι τώρα μπαίνει η εγγύηση της συνταγματικής τάξης ήταν εκεί και έμεινε ότι λοιπόν αν υπάρξει παραβίαση, οι τρεις εγγυήτριες δυνάμεις διαβουλεύονται μεταξύ τους για τα μέτρα που πρέπει να πάρουν, αν δεν τα βρουν η κάθε μια μπορεί να ενεργήσει χωριστά με μόνο σκοπό την επαναφορά της κατάστασης που προνοεί αυτή η συνθήκη. Ας το πούμε της συνταγματικής τάξης. Λοιπόν, εμείς λέγαμε και σωστά λέγαμε ότι εκείνο το άρθρο δεν προέβλεπε για στρατιωτική επέμβαση και δη μονομερή στρατιωτική επέμβαση. Για δύο πολύ απλούς λόγους. Δεν υπήρχε πρώτα - πρώτα αναφορά στο ίδιο το άρθρο για στρατιωτική επέμβαση και όταν κάνεις τέτοιου είδους ερμηνείες πρέπει να υπάρχει ρητή πρόνοια και δεύτερο και σημαντικότατο και να υπήρχε τέτοια αναφορά θα άξιζε τόσο όσο το χαρτί που γράφτηκε πάνω. Γιατί υπάρχει ο χάρτης του ΟΗΕ και ο χάρτης του ΟΗΕ υπερέχει των συνθηκών αυτών όταν υπάρχει αντίφαση. Εάν δηλαδή, η πρόνοια της συνθήκης είναι αντίθετη με πρόνοια του χάρτη υπερισχύει η πρόνοια του χάρτη και ο χάρτης λέει ρητώς και απεριφράστως ότι οι στρατιωτικές επεμβάσεις γίνονται μόνο με απόφαση και εξουσιοδότηση του Συμβουλίου Aσφαλείας. Η Τουρκία έδινε την δική της κακόπιστη ερμηνεία αυτού του άρθρου και είναι γνωστό ότι κατάφερε να εισβάλει το '74 μετά από ένα πραξικόπημα. Δεν το λέω για να πραξικοπηματολογήσω το λέω για πάρα πολύ ευκρινείς λόγους. Έγινε δηλαδή μια πολύ σοβαρή ανατροπή της συνταγματικής τάξης για να μπορέσει η Tουρκία να υλοποιήσει αυτό που έλεγε ότι έχει δικαίωμα να υλοποιήσει. Δεν τα κατάφερε το ’63, δεν τα κατάφερε το ’67, δεν τα κατάφερε... να μην αναφέρω τα γεγονότα είναι γνωστά σε όλους, δεν είμαστε και εμείς αρνάκια σε σχέση με τους Τουρκοκύπριους και είναι καλά γνωστά αυτά τα πράγματα, τα κατάφεραν όμως το ’74. Τι έχουμε σήμερα; Έχουμε εκείνη τη συνθήκη εκεί στη θέση της. Και έχουμε και το συμπληρωματικό πρωτόκολλο. Υπάρχουν τρία επιχειρήματα ότι επεκτείνονται τα δικαιώματα, θα τα απαντήσω ένα προς ένα. Το πρώτο ήδη το απάντησα ότι επεκτείνονται και στη συνταγματική τάξη, δεν είναι αλήθεια, ήταν και εκεί στη συνταγματική τάξη. Μια άλλη εκδοχή λέει, επεκτείνονται και στη συνταγματική τάξη των συνιστώσων πολιτειών. Βεβαίως, αφού και αυτές θα έχουν σύνταγμα και αυτό το σύνταγμα είναι μέρος της συνολικής διευθέτησης. Δεν έχει οποιανδήποτε σχέση αυτό με επέκταση επεμβατικών δικαιωμάτων γιατί το έδαφος είναι ακριβώς το ίδιο. Είναι το έδαφος της Ενωμένης Κυπριακής Δημοκρατίας και αποτελείται από τα εδάφη των συνιστώντων κρατών. Δεν μπορώ να καταλάβω τη λογική της επέκτασης σε αυτό το ζήτημα. Απ’ εκεί και πέρα, υπήρχε το επιχείρημα ότι επεκτείνονται διότι επεκτείνονται και στην εδαφική ακεραιότητα των συνιστώντων κρατών. Εάν δεχθούμε ότι η εδαφική ακεραιότητα των συνιστώντων κρατών έχει οποιανδήποτε σχέση με επεμβατικά δικαιώματα και τα στρατιωτικά δικαιώματα, που δεν έχει, θα έρθω πάρα κάτω σε αυτό, αλλά λέω αν δεχθούμε ότι έχει, εγώ βγάζω ακριβώς το ανάποδο συμπέρασμα. Όταν εγγυάται την εδαφική ακεραιότητα των συνιστώντων κρατών για ποια επέκταση μιλάμε; Μιλάμε για τα συνιστώντα κράτη. Όχι έξω από τα συνιστώντα κράτη. Όμως, η αναφορά σε εδαφική ακεραιότητα δεν έχει καμία σχέση με πνευματικά δικαιώματα. Είναι μια κακή πρόνοια, η οποία παρεισέφρυσε εκεί, από προηγουμένως από τα πρώτα σχέδια όχι τώρα. Δοκιμάσαμε να την αφαιρέσουμε και δεν τα καταφέραμε και ο λόγος που θέλαμε να την αφαιρέσουμε ήταν ότι είναι ένας από τους συμβολισμούς που δίδεται στην τουρκική πλευρά για να λέει και αυτή ότι έχει κράτος. Προσέξτε, η εδαφική ακεραιότητα είναι αρχή διακρατική. Είναι αρχή που διέπει την λειτουργία κρατών και όχι μελών ομοσπονδίας γι’ αυτό θέλαμε να την βγάλουμε έξω και όχι διότι έχει οποιανδήποτε σχέση με επεμβατικά δικαιώματα. Βεβαίως, υπήρχε και αναφορά στην εδαφική ακεραιότητα της Ενωμένης Κυπριακής Δημοκρατίας και αντιλαμβάνεστε ότι από τη στιγμή που υπήρχε αυτή η αναφορά είναι πολύ πιο ισχυρή αναφορά από οποιανδήποτε εδαφική ακεραιότητα στο εσωτερικό της Ενωμένης Κυπριακής Δημοκρατίας. Άρα λοιπόν δεν υπάρχει αυτή η επέκταση, εγώ τολμώ να πάω και πάρα κάτω και ας μου πουν ότι ωραιοποιώ διότι λέω την αλήθεια, λέω ότι υπάρχει μια ελαφρά βελτίωση
Not only there were not expanded rights but actually there is small limitation.
To be continued ...