Socrates,
Re your links:
For your information I watched the interview of Mr Tsielepis live 2 years ago. The man is honest, and as you know he was the top technocrat at the negotiations. If you watch carefully he does not either support or reject the Anan Plan. He simply states facts and lets everyone decide by himself.
Regarding Markides comments to the Presidents speach may I remind you that every night Markides was present in lengthy 2-3 hour TV discussion shows and all his thesises were repeateadly discussed and were all proven wrong. Pick up anyone you like and present it for discussion here. Even a TC can tear appart this nonsense for example:
"Τα εγγυητικά δικαιώματα δεν είναι διευρυμένα. Είναι ακριβώς τα ίδια με αυτά του 1960.
Οι Εγγυήτριες δυνάμεις, ομού ή χωριστά, δεν είχαν ποτέ επεμβατικά δικαιώματα."
Translation:The intervention rights (in the AP) are not extended.They are exactly the same as of those of 1960.The Guarantor powers, together or separately, never had intervention rights"
All in all the general conclussion from Markides comments is that the Anan Plan was legally susceptible to multiple explanations. Are you in a position to realise what would that mean in practice?
Greece have invent to Cyprus
This in not internal issue. This can’t be considerate us an internal affair. It was an invasion.
Like I’ve said this is not internal affair of the GC community. [b]The Tc’s are also affected
Is not wrong to laugh with jokes.
I agree it would be wrong for us to propose it. I believe that there is an intelligent way of achieving this through a re-negotiation of the Annan plan.
I believe that our government should re-commence a negotiation of the Annan plan, with the only pre-condition that the area of the TC component state cannot exceed 18% in any case.
If Turks agree to this, then they can have some gains in terms of a higher degree of sovereignty etc (i.e. closer to confederation). If they do not agree, then THEY will be held responsible for the non-solution.
- Που αφορά την ασφάλεια. Επεκτείνονται λέει τα επεμβατικά δικαιώματ,α ρωτούν ακροατές υπό ποιες προϋποθέσεις και μέσα σε ποιες συνθήκες μπορεί να επέμβει η Τουρκία;
- Λοιπόν, αρχίζουμε από τη Συνθήκη Eγγύησης του 1960. Η Συνθήκη Eγγύησης του 1960 είναι εκεί. Θα παραμείνει εκεί. Με ό,τι προνοεί. Και υπάρχει, επαναλαμβάνω, ένα συμπληρωματικό πρωτόκολλο σε αυτήν. Η συνθήκη εκείνη ως γνωστό είχε το περιβόητο άρθρο 4, το οποίο με δύο λόγια μας έλεγε ότι αν υπάρξει παραβίαση των συμφωνηθέντων, της συμφωνίας, των θεμελιωδών άρθρων του συντάγματος κτλ, και το υπογραμμίζω αυτό, υπήρχε και εκεί εγγύηση της συνταγματικής τάξης, δεν ήταν ορθό ότι τώρα μπαίνει η εγγύηση της συνταγματικής τάξης ήταν εκεί και έμεινε ότι λοιπόν αν υπάρξει παραβίαση, οι τρεις εγγυήτριες δυνάμεις διαβουλεύονται μεταξύ τους για τα μέτρα που πρέπει να πάρουν, αν δεν τα βρουν η κάθε μια μπορεί να ενεργήσει χωριστά με μόνο σκοπό την επαναφορά της κατάστασης που προνοεί αυτή η συνθήκη. Ας το πούμε της συνταγματικής τάξης. Λοιπόν, εμείς λέγαμε και σωστά λέγαμε ότι εκείνο το άρθρο δεν προέβλεπε για στρατιωτική επέμβαση και δη μονομερή στρατιωτική επέμβαση. Για δύο πολύ απλούς λόγους. Δεν υπήρχε πρώτα - πρώτα αναφορά στο ίδιο το άρθρο για στρατιωτική επέμβαση και όταν κάνεις τέτοιου είδους ερμηνείες πρέπει να υπάρχει ρητή πρόνοια και δεύτερο και σημαντικότατο και να υπήρχε τέτοια αναφορά θα άξιζε τόσο όσο το χαρτί που γράφτηκε πάνω. Γιατί υπάρχει ο χάρτης του ΟΗΕ και ο χάρτης του ΟΗΕ υπερέχει των συνθηκών αυτών όταν υπάρχει αντίφαση. Εάν δηλαδή, η πρόνοια της συνθήκης είναι αντίθετη με πρόνοια του χάρτη υπερισχύει η πρόνοια του χάρτη και ο χάρτης λέει ρητώς και απεριφράστως ότι οι στρατιωτικές επεμβάσεις γίνονται μόνο με απόφαση και εξουσιοδότηση του Συμβουλίου Aσφαλείας. Η Τουρκία έδινε την δική της κακόπιστη ερμηνεία αυτού του άρθρου και είναι γνωστό ότι κατάφερε να εισβάλει το '74 μετά από ένα πραξικόπημα. Δεν το λέω για να πραξικοπηματολογήσω το λέω για πάρα πολύ ευκρινείς λόγους. Έγινε δηλαδή μια πολύ σοβαρή ανατροπή της συνταγματικής τάξης για να μπορέσει η Tουρκία να υλοποιήσει αυτό που έλεγε ότι έχει δικαίωμα να υλοποιήσει. Δεν τα κατάφερε το ’63, δεν τα κατάφερε το ’67, δεν τα κατάφερε... να μην αναφέρω τα γεγονότα είναι γνωστά σε όλους, δεν είμαστε και εμείς αρνάκια σε σχέση με τους Τουρκοκύπριους και είναι καλά γνωστά αυτά τα πράγματα, τα κατάφεραν όμως το ’74. Τι έχουμε σήμερα; Έχουμε εκείνη τη συνθήκη εκεί στη θέση της. Και έχουμε και το συμπληρωματικό πρωτόκολλο. Υπάρχουν τρία επιχειρήματα ότι επεκτείνονται τα δικαιώματα, θα τα απαντήσω ένα προς ένα. Το πρώτο ήδη το απάντησα ότι επεκτείνονται και στη συνταγματική τάξη, δεν είναι αλήθεια, ήταν και εκεί στη συνταγματική τάξη. Μια άλλη εκδοχή λέει, επεκτείνονται και στη συνταγματική τάξη των συνιστώσων πολιτειών. Βεβαίως, αφού και αυτές θα έχουν σύνταγμα και αυτό το σύνταγμα είναι μέρος της συνολικής διευθέτησης. Δεν έχει οποιανδήποτε σχέση αυτό με επέκταση επεμβατικών δικαιωμάτων γιατί το έδαφος είναι ακριβώς το ίδιο. Είναι το έδαφος της Ενωμένης Κυπριακής Δημοκρατίας και αποτελείται από τα εδάφη των συνιστώντων κρατών. Δεν μπορώ να καταλάβω τη λογική της επέκτασης σε αυτό το ζήτημα. Απ’ εκεί και πέρα, υπήρχε το επιχείρημα ότι επεκτείνονται διότι επεκτείνονται και στην εδαφική ακεραιότητα των συνιστώντων κρατών. Εάν δεχθούμε ότι η εδαφική ακεραιότητα των συνιστώντων κρατών έχει οποιανδήποτε σχέση με επεμβατικά δικαιώματα και τα στρατιωτικά δικαιώματα, που δεν έχει, θα έρθω πάρα κάτω σε αυτό, αλλά λέω αν δεχθούμε ότι έχει, εγώ βγάζω ακριβώς το ανάποδο συμπέρασμα. Όταν εγγυάται την εδαφική ακεραιότητα των συνιστώντων κρατών για ποια επέκταση μιλάμε; Μιλάμε για τα συνιστώντα κράτη. Όχι έξω από τα συνιστώντα κράτη. Όμως, η αναφορά σε εδαφική ακεραιότητα δεν έχει καμία σχέση με πνευματικά δικαιώματα. Είναι μια κακή πρόνοια, η οποία παρεισέφρυσε εκεί, από προηγουμένως από τα πρώτα σχέδια όχι τώρα. Δοκιμάσαμε να την αφαιρέσουμε και δεν τα καταφέραμε και ο λόγος που θέλαμε να την αφαιρέσουμε ήταν ότι είναι ένας από τους συμβολισμούς που δίδεται στην τουρκική πλευρά για να λέει και αυτή ότι έχει κράτος. Προσέξτε, η εδαφική ακεραιότητα είναι αρχή διακρατική. Είναι αρχή που διέπει την λειτουργία κρατών και όχι μελών ομοσπονδίας γι’ αυτό θέλαμε να την βγάλουμε έξω και όχι διότι έχει οποιανδήποτε σχέση με επεμβατικά δικαιώματα. Βεβαίως, υπήρχε και αναφορά στην εδαφική ακεραιότητα της Ενωμένης Κυπριακής Δημοκρατίας και αντιλαμβάνεστε ότι από τη στιγμή που υπήρχε αυτή η αναφορά είναι πολύ πιο ισχυρή αναφορά από οποιανδήποτε εδαφική ακεραιότητα στο εσωτερικό της Ενωμένης Κυπριακής Δημοκρατίας. Άρα λοιπόν δεν υπάρχει αυτή η επέκταση, εγώ τολμώ να πάω και πάρα κάτω και ας μου πουν ότι ωραιοποιώ διότι λέω την αλήθεια, λέω ότι υπάρχει μια ελαφρά βελτίωση
Socrates wrote:
There was never invent rights to Turkey and the only reason they have invent is what Makarios said in the UN but he can’t say that and he put it in his way:
wrote: Translation: The intervention rights (in the AP) are not extended. They are exactly the same as of those of 1960. The Guarantor powers, together or separately, never had intervention rights
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest